Sabtu, 26 Mac 2011

aku handle bengkel T.O.T??? layak ker???? opssss~

Salam sejahtera to my followers… 

Dah lama xupdate blog kan… maaf lah kekangan di sana sini, ke-busy-an yang melanda pada setiap hujung minggu n asgmnt yang belambak.. huhuhuhu…

Sedikit ruang utk mengenai xtvt terbaru saya… J

Semalam (26 Mac 2011), saya telah mengendalikan satu bengkel fasilitator “Bengkel Fasilitator Muda-Rakan Penggerak Dinamik KHAR”

* Program tuh*

*Majlis perasmian bersama pengetua KHAR, baik orangnya*

*Gambar semasa saya mengendalikan bengkel xupload cz xsempat nk amik gambar.. almaklumlah hanya bersendir, mana nk fikir modul n xtvt lagi... huhuhu agak kecewa gak sebenarnya... saya kan suka bergambar... hehehe ^_&*

Macam mana nak mulakan cerita ya… sedikit perkongsian lah sebab bengkel ni berkonsepkan t.o.t..

Pada mulanya saya tertanya-tanya, haish.. layak ke saya? Macam tak jer.. dengan ilmu yang hanya sekangkang kera? Selalunya hanya menjadi peserta tapi pada kali ini saya kena jadi pengendali dengan status “penceramah pula tuh”… arghhhh tensionnya saya saat itu… sungguh sikit pon xrasa bangga~

Masalah sebelum mengendalikan bengkel ni pon cukup buatkan hati saya bergetar semahunya.

Pada mulanya saya ingin memohon bantuan dua rakan saya iaitu nana dan Radzi.. coz pada saya cara mereka bekerja boleh ngam di jiwa saya… Radzi mengkhabarkan tak dapat membantu sebab ada kem Kelanasiswa.. so saya ngan nana amik kata putus dengan hanya berkolaborasi  berdua bersama… then malam tu terus buat gerak kerja menyusun modul yang ada dan perlu dimasukkan utk bengkel ni..

Oh ya.. tQ nana coz selalu membantu saya… hadir sebagai SAHABAT di situ ya... ^_^

Dipendekkan cerita sehari sebelum melaksanakan bengkel… nana xdpt join coz ada kekangan dr segi keluarga beliau kat KL… mengaku sangat risau saat itu.. tapi apa2 pon perlu meletakkan diri pada keadaan beliau kan… saya pon memulakan langkah dengan mencari partner lain… bertanya pada Faisal.. ops Faisal kata dia ada kursus badminton.. Tanya pada ai huey.. beliau takut n tak berani nak handle… arghhhh cemana ni… rasa nak nangis sekuat2nya.. ^_%  

mirul? Pon xdapat gak… L

Malam tuh saya bertafakur jugalah.. tenangkan jiwa… nana terus hadir utk beri kekuatan pada saya… katanya just yakin dan sering kata “insyaallah” maka semuanya akan baik2 saja. Kata nana juga saya perlu yakin pada kemampuan diri sendiri n saya perlu bersyukur sebab dapat benda ini utk belajar n terus belajar.. sangat memberi suntikan pada saya kata2 ini.. sungguh!
Hari melaksanakan bengkel pon tiba… slot pertama saya mulakan dengan ceramah pengenalan fasilitator.. then pelaksanaan modul selps itu, sehingglaha ke sebelh malam.. n majlis perasmian PRD
Ternyata bengkel ini memberi pengajaran yang cukup baik buat saya…

*Selaku penceramah.. saya dapat cenderahati ni... teruja... lagi best drpd plak kan.. ^_%*

“bersendiri” bukan bermaksud kita lemahkan…

Kalau niat kita memang nak belajar.. jangan risau insyallah akan selau dipermudahkan oleh_NYA…

Apa2 pun banyak yang perlu saya perbaiki sebagai nilai tambah utk program pada masa akan datang.. insyallah akan belajar dan terus belajar… doakan saya ya… J

* saat ini juga geng extrovert saya tgh mengendalikan program kat SMKBTS.. wish luck tuk diorng (aton, justin, pijah, kak wani, linda, zul FC, n kak ros....* 

1 ulasan:

  1. tahniah akak ku yg tumel.....
    sememangnya akak layak...sbb akhirnya akak berani tampil kehadapan... mengatasi ketakutan itu adalah ciri org yg hebat.... =) gud job my sis....

    BalasPadam